آرامکو در پی افزایش تولید گاز طبیعی تا سال ،2030نخستین گاز غیرمتعارف خود از میدان غوار جنوبی به میزان 300میلیون فوت مکعب در روز را تولید کرد

هفته چهارم آذر 1402 خانه گاز ایران   

آرامکوی ســعودی به دنبال افزایش تولید گاز طبیعی خود تا سال ،2030اولین گاز غیر متعارف را از میدان غوار جنوبی خود تولید کرده است.

آرامکوی ســعودی به دنبال افزایش تولید گاز طبیعی خود تا سال ،2030اولین گاز غیر متعارف را از میدان غوار جنوبی خود تولید کرده است. تاسیســات غوار جنوبی دارای ظرفیت فــرآوری گاز خام300میلیون فوت مکعب استاندارد در روز و ظرفیت پردازش 38000بشکه میعانات در روز است. تولیــد گاز غیر¬متعارف در غــوار جنوبی، دومین جریــان گاز غیرمتعارف آرامکو پس از آغاز تولید در میدان شمالی در سال 2018 اســت. به گفته آرامکو، کار در میدان گازی غیرمتعارف جفــوره نیز همزمــان در حال پیشرفت است. آرامکو برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده گاز طبیعی، قصد دارد ظرفیت کلی فرآوری را بیش از دو برابر کند و در آینده نزدیک، به هدف تحویل  750میلیون فوت مکعب گاز خام در روز از غوار جنوبی دست یابد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.