تحلیل گران بازار: در نوامبر 2023 صادرات ماهانه گاز خط لوله روسیه به اروپا با کاهش6/7 درصدی، به82/5میلیون متر مکعب در روز رسیده است

هفته چهارم آذر 1402 خانه گاز ایران   

محاسبات رویترز نشان می دهد که میانگین عرضه روزانــه گاز طبیعی به اروپا توســط گازپروم در نیمــه اول نوامبــر،  6.7درصد نسبت به اکتبر کاهش یافته است.

محاسبات رویترز نشان می دهد که میانگین عرضه روزانــه گاز طبیعی به اروپا توســط گازپروم در نیمــه اول نوامبــر،  6.7درصد نسبت به اکتبر کاهش یافته است. محاسبات نشــان داد که میانگین صادرات روزانه گاز روســیه به اروپا از طریق خط لوله به 82.5میلیون متر مکعب در نیمه اول ماه ، نسبت به  88.4میلیون متر مکعب در ماه اکتبر کاهش یافته است. مجموع عرضه گازپروم به اتحادیه اروپا از1تا  15نوامبر از طریق ترکیش استریم و اوکراین به حدود 1.2میلیارد متر مکعب رسید. برای کل اکتبر، صادرات  2.74میلیارد مترمکعب بود. اگر عرضه تا پایان ســال در حدود نرخ فعلی باقــی بماند، این رقم برای کل ســال  2023می تواند بیش از نیمی از  62میلیارد مترمکعب در سال2022و در نهایت، به28تا 29میلیارد مترمکعب کاهش یابد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.