به گفته رسانه های چینی ، فاز اول نخستین میدان گازی چین با ذخایر 200میلیارد متر مکعب در مرکز دریای بوهای به بهره برداری رسید

هفته چهارم آذر1402 خانه گاز ایران   

بزرگترین تولیدکننده نفت خام و گاز طبیعی فراساحلی چین اعلام کرد که فاز اول میدان گازی در مرکز دریای بوهای در شرق چین، به بهره برداری رسید.

بزرگترین تولیدکننده نفت خام و گاز طبیعی فراساحلی چین اعلام کرد که فاز اول میدان گازی در مرکز دریای بوهای در شرق چین، به بهره برداری رسید. این میدان گازی در مرکــز دریای «بوهای» قرار دارد که میانگین عمق آن حدود  ۲۰متر بوده و ذخایر گاز طبیعــی و میعانات گازی این میدان۲۰۰میلیارد متر مکعب می باشد. تاسیســات اصلی این میدان شــامل یک ســکوی پــردازش مرکزی، ســه ســکوی ســرچاهی بدون نیاز به حضور انســانی و یک پایانه فرآوری گاز طبیعی اســت و طبق برنامه، حداکثر تولید روزانه نفت و گاز از65 چاه اکتشافی آن، به بیش از۵۰۰۰تن معادل واحد نفتی می رسد این مجموعــه بزرگ از راه سیســتم کنترل هوشــمند از راه دور مدیریت می شود و به عنوان یکــی از پروژه های کلیــدی ملی در ساخت، عرضه، ذخیره و فروش گاز طبیعی محسوب شده است.
این رســانه چینی خاطرنشــان کــرد که مسئولین این میدان گازی برای تحقق تولید سالانه حداکثر  ۴۰میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ میلادی ، تلاش می کنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.