حیان عبدالغنی با تاکید بر پیش بینی افزایش تولید گاز طبیعی در عراق، سرمایه گذاران جهانی را به حضور در بازار نفت و گاز این کشور تشویق کرد

هفته اول دیماه 1402 خانه گاز ایران   

عراق با اعطای پروژه های جدید به چندین شــرکت خارجی انتظار دارد روزانه 84.95 میلیون متر مکعب به تولید گاز طبیعی اضافه شــود.

عراق با اعطای پروژه های جدید به چندین شــرکت خارجی انتظار دارد روزانه 84.95 میلیون متر مکعب به تولید گاز طبیعی اضافه شــود. این تحول توسط «حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق کــه بر گامی بزرگ در بخش انرژی این کشور تاکید داشت اعلام شد. این افزایش بخشی از ابتکار عمل گستردهتر عراق برای تقویت استقلال انرژی و کاهش اتکا به گاز وارداتی است. لازم به ذکر است که بیشتر گاز تولیدی اضافی برای پروژه-های داخلی، به ویژه برای ســوخت نیروگاه ها، استفاده می شود. ســهم عمده در افزایش تولیــد گاز طبیعی پیش بینی شده، قرارداد امضا شده با شرکت توتال انرژی فرانسه است که به خودی خود، نزدیک به 17میلیون متــر مکعب در روز به تولید روزانه این کشور اضافه می کند. عراق همچنین مایل به جذب سرمایه گذاری های جهانی بیشتر برای اطمینان از افزایش قابلیت های تولید گاز است. وزیر امور خارجه عراق از ســرمایه گذاران خارجی بیشــتری درخواست کرد تا در دورهای آتی مجوزهای امتیاز نفت و گاز، شرکت کنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.