وزیر دارایی قطر: تا سال2029، 40 درصد از کل عرضه LNGجهان به قطر اختصاص خواهد داشت

  

به گفته «علی بــن احمد الکــواری»، وزیر دارایی، قطر تا سال 2029حدود 40درصد از کل عرضه  LNGجدید را به خود اختصاص خواهد داد.

به گفته «علی بــن احمد الکــواری»، وزیر دارایی، قطر تا سال 2029حدود 40درصد از کل عرضه  LNGجدید را به خود اختصاص خواهد داد. وی خاطرنشان کرد که این کشور «پاک ترین» منبع انــرژی هیدروکربنی را در اختیار جهان قرار می دهد. وزیر دارایی در مورد سرمایه گذاری های قطر در توســعه منابعLNGخود به ویژه توسعه میدان شــمالی نیز صحبت کرد، چراکه این پروژه شامل شــش مگا واحد است که هر کدام دارای ظرفیت تولید8میلیون تن LNG در سال هستند و این توسعه بزرگ، سالانه 48میلیون تن به ذخایر جهانیLNGاضافه خواهد کرد. الکواری با تاکید بر اهمیت ســرمایه گذاری در منابع انرژی پاک تر، گفت که قطر معتقد است گاز طبیعی یک «سوخت گذار» است تا زمانی که به اهداف انتشــار خالص صفر برسد و قطر قاطعانه از نقش گاز طبیعی به عنوان یکی از اجزای اصلی هر ترکیب انرژی در مسیر انتقال انرژی واقعی حمایت کرده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.