شرایط آب و هوا و رشد قیمت گاز طبیعی در سال2023،چشم انداز مثبتی را برای تولید و قیمت گاز طبیعی ایالات متحده طی سال2024و2025نشان می دهد

هفته اول دیماه 1402 خانه گاز ایران   

قیمت گاز طبیعی ایالات متحده در سال2022 به بالاترین مقدار خود (به طور متوسط بیش از6.5دلار در هر میلیون بیتییو) در چند سال گذشته رسید. قیمت ها از روند تقاضای قوی در طول سال برخوردار شدند، با این حال، یک زمستان گرم از اواسط دسامبر2022تا ژانویه  2023به ســقوط قیمت گاز طبیعی ایالات متحده کمک کرد.

قیمت گاز طبیعی ایالات متحده در سال2022 به بالاترین مقدار خود (به طور متوسط بیش از6.5دلار در هر میلیون بیتییو) در چند سال گذشته رسید. قیمت ها از روند تقاضای قوی در طول سال برخوردار شدند، با این حال، یک زمستان گرم از اواسط دسامبر2022تا ژانویه  2023به ســقوط قیمت گاز طبیعی ایالات متحده کمک کرد. متعاقبا، قیمت شاخص گاز طبیعی ایــالات متحده در هنری هاب در بیشتر اوقات سال جاری2دلار بوده است، زیرا ذخایر در وضعیتی مناسب و تولید، انعطاف پذیر بوده است.با شروع فصل زمستان، قیمت گاز طبیعی در مقاطعی از ماه اکتبر، از مرز3دلار نیز فراتر رفته و ممکن است به طور موقت با هوای شدیدا سرد در ماه های آینده جهش کند. چشم انداز قیمت گاز طبیعی ایالات متحده در سال2024و در سال ،2025با توجه به افزایش تقاضا برای گاز طبیعی به دلیل ظرفیتهای جدید صادرات الانجی، مثبتتر میشود. اولین فازهای تأسیسات صادراتی Golden  Passاکســون موبیل و قطر انرژی و پایانه، در Venture Global›s Plaquemines اواخر سال2024به بهره برداری خواهند رسید. انتظار میرود افزایش ظرفیت این پروژه ها در سال2025باشد. در همیــن حال، پیشبینی میشــود که تا پایان سال 2024توسعه مرحله سومCorpus  Christi Cheniereبه گاز برسد. در مجموع، این تسهیلات نشان دهنده6.6میلیارد فوت مکعب در روز اوج ظرفیت صادرات ال ان جی اســت که برای تقاضای گاز طبیعی معنادار خواهد بود. با این حال، بهبود قیمت به عرضه نیز بستگی دارد. تولیــد گاز طبیعی ایالات متحــده علیرغم قیمت های ضعیف در سال ،2023همچنان در حال افزایش است. اداره اطلاعات انرژی پیش بینی میکند کــه کل تولید گاز طبیعی به بازار عرضه شــده برای سال ،2023به طور متوســط5میلیارد فوت مکعب در روز و1.7 میلیارد فوت مکعب در روز برای سال 2024، افزایش یابد. رشد مداوم تولید فرصت هایی را برای شرکت های زیرساخت انرژی ایجاد کرده است. در همین حال، افزایش ظرفیتLNG و ســایر منابع جدید تقاضا نیز باعث رشد متوسط می شود. با کنار گذاشتن گاز طبیعی، شرکتهای زیرساخت انرژی نیز به دنبال فرصتهای رشد مرتبط با مایعات گاز طبیعی (NGL ) هستند که شامل اتان و پروپان میشود. رشد تولید ایالات متحده نســبت به سال های گذشته تعدیل شده است، اما همچنان فرصت هایی برای رشد به ویژه در رابطه با گاز طبیعی وNGL وجود دارد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.