صادرات LNGروسـیه به اروپا، با افزایش 10درصدی در ماه نوامبر، به 1/75میلیون تن رسـید

هفته اول دیماه 1402 خانه گاز ایران   

صادرات  LNGروسیه به اروپا در ماه نوامبر، با افزایش10درصدی نسبت به سال گذشته به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

صادرات  LNGروسیه به اروپا در ماه نوامبر، با افزایش10درصدی نسبت به سال گذشته به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.روسیه در ماه نوامبر  1.75میلیون تن LNGبه اروپا صادر کرده است. رکود قبلی مربوط به ماه دسامبر سال 2022 بود که مسکو1.737میلیون تنLNGبه این منطقه فروخته بود. بیشــترین حجم محموله هــای  LNGبه کشورهای فرانســه و بلژیک، از طریق شبه جزیره یامال و شــهر ویسوتســک ارسال شده است. تاسیســات این منطقه توسط ِ «نواتک،» دومین تولیدکننده گاز روسیه اداره میشود. روسیه در مجموع در ماه نوامبر2.914میلیون تن ال ان جی به بازارهای جهانی ارسال کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته،9.3 درصد افزایش یافته اســت. بــا این حال، ارسال  LNGبه چین به شدت کاهش یافته و به 0.1میلیون تن رسیده است. این رقم در
ماه پیش0.8میلیون تن بوده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.