اتحادیه اروپا برای کاهش دریافت گاز از روسیه، قانونی جدید را تدوین کرده است که شامل قطع دسترسی به پایانه های ال ان جی اتحادیه نیز می شود

هفته اول دیماه 1402 خانه گاز ایران   

اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش بیشتر واردات گاز روســیه، پیش نویس قانونی را تدوین کرده که مطابق با آن، کشورهای عضو اجازه نخواهند داد تا شرکت های روسی و بلاروســی، ظرفیت خطوط لوله گاز در این بلوک را رزرو کنند.

اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش بیشتر واردات گاز روســیه، پیش نویس قانونی را تدوین کرده که مطابق با آن، کشورهای عضو اجازه نخواهند داد تا شرکت های روسی و بلاروســی، ظرفیت خطوط لوله گاز در این بلوک را رزرو کنند. این پیشنهاد که شــامل دسترسی به پایانه های  LNGاتحادیه اروپا هم می شــود، در بحبوحه درخواســت ها بــرای ممنوعیت واردات ال ان جی روسیه مطرح شده و شاهد رکوردزنی واردات در سال میلادی جاری بوده است. در حالی که جریان گاز طبیعی در خط لوله به پایین ترین حد خود رســیده است، محموله های  LNGاز مسکو افزایش یافته است. یکــی از منابع آگاه در بروکســل به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: جنبه دیگر این قانون، آن اســت که به شــرکت-های اروپایی که قراردادهای فعلی با شرکت های گاز روسیه یا بلاروس دارند، اجازه می دهد از تعهدات قراردادی خود بدون پرداخت جریمه های مربوطه، شانه خالی کنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.