هلند علیرغم تعهد به عدم خرید گاز از روسیه در سال2023، 211 میلیون مترمکعب LNG از روسیه وارد کرده است

هفته اول دیماه 1402 خانه گاز ایران   

به گــزارش ریانووســتی، درحالیکه وزیر انرژی هلند متعهد شده بود کشورش دیگر از روسیه گاز نخرد،اما در ماه سپتامبر بیش از200میلیون مترمکعب گاز از روسیه خریده است.

به گــزارش ریانووســتی، درحالیکه وزیر انرژی هلند متعهد شده بود کشورش دیگر از روسیه گاز نخرد،اما در ماه سپتامبر بیش از200میلیون مترمکعب گاز از روسیه خریده است. این کشور عضو اتحادیه اروپا، 211.5میلیون مترمکعب LNGبه ارزش109میلیون یورو ( 117میلیون دلار) از مســکو وارد کرده اســت. این به دنبال یک وقفه سه ماهه در وارداتLNGروسیه از هلند بود که طی آن، « راب جتن » وزیر آب و هوا و انرژی این کشور، اعلام کرد که دولت در تلاش اســت واردات هیدروکربن از روســیه را متوقف کند. با این حــال، اتحادیه اروپا به خریــد حجم بالای LNGاز مســکو در ســال جاری ادامه داد و طبق داده های  ،Kpler محمولهها در نوامبر به بالاترین میــزان خود یعنی1.75میلیون تن رسید.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.