برنامه روسیه برای صادرات30میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به چین در سال آینده و افزایش آن به38میلیارد مترمکعب در سال، تا5سال آینده

هفته اول دیماه 1402 خانه گاز ایران   

گازپروم روسیه اعلام کرد که عرضه گاز روسیه به چین از طریق خط لوله قدرت سیبری 1به بالاترین حد خود رسیده است.

گازپروم روسیه اعلام کرد که عرضه گاز روسیه به چین از طریق خط لوله قدرت سیبری 1به بالاترین حد خود رسیده است. در25نوامبر، پیشــنهاد طــرف چینی برای عرضه گاز روســیه از طریق خط لوله «قدرت سیبری» بار دیگر از الزامات قراردادی روزانه فراتر رفت. گازپروم تمام مقادیر درخواستی را تحویل داد و رکــورد تاریخی جدیدی در عرضه روزانه گاز به چین به ثبت رساند. گازپروم و شرکت ملی نفت چین ماه گذشته الحاقیه ای را به قرارداد خود در زمینه عرضه گاز از طریق قدرت ســیبری1امضا کردند که شــامل افزایش عرضه تا پایان سال2023 (بدون ارائه جزئیات بیشتر) بود.
روسیه در نظر دارد در سال آینده 30میلیارد متر مکعب گاز به چیــن صادر کند و در پنج سال آینده جریان را به38میلیارد متر مکعب در سال برســاند. گازپروم همچنین در حال مذاکره برای تامین50میلیارد مترمکعب در سال از طریق خط قدرت سیبری2است، اما قرارداد آن امضا نشده است. عرضه گاز روسیه به چین از میدان چایاندا در یاکوتیا در سال2019آغاز شد. میدان کوویکتا در منطقه ایرکوتسک در دسامبر سال گذشته به خط لوله متصل شد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.