رئیس بخش PJSC گاز پروم : تا ســال 2030 حدود 100 واحد کوچک مقیاس تولید ال ان جی در این کشور ساخته خواهد شد

هفته اول دیماه 1402 خانه گاز ایران   

«الکساندر میخائیلوف ، » از برنامه گازپروم برای ســاخت حدود  100واحــد ال ان جی تا ســال  2030در امتداد بزرگراه روسیه، به عنوان بخشــی از برنامه مصوب این کشور برای ایجاد زیرساخت های تولید و فروش ال ان جی خبر داد.

«الکساندر میخائیلوف ، »از برنامه گازپروم برای ســاخت حدود  100واحــد ال ان جی تا ســال  2030در امتداد بزرگراه روسیه، به عنوان بخشــی از برنامه مصوب این کشور برای ایجاد زیرساخت های تولید و فروش ال ان جی خبر داد. بــه گفتــه او، ایــن شــرکت برنامه های بلندپروازانهای داشته و در نظر دارد با تلاش اپراتورهای Gazprom Helium Service،  Gazprom LNG Technologies  ،Gazprom Gazomotornoye Toplivo و همچنین بــا تلاش شــرکتهای تابعه، حدود100واحد ال ان جی در مقیاس کوچک ایجــاد کند که21بزرگراه فــدرال را با امکان سوختگیری پوشش میدهد. او گفت که گازپروم خواســتار آن است که با اجرای این برنامه تا ســال2030،امکان راندن وســایل نقلیه از ســن پترزبورگ تا آســتاراخان و همچنین از سن پترزبورگ به مگنیتوگورسک، یکاترینبورگ و فراتر از آن را بوسیلهLNGفراهم سازد.
پیــش از این گزارش شــده بــود که تولید ال ان جی در روســیه تا سال2035میتواند به140میلیون تن برســد. اجرای پروژه های بالقوه ال ان جی، روســیه را قادر میسازد تا تولید آن را تا سال 2035تقریباسه برابر کند و تا سال2040از2.5تریلیون متر مکعب گاز درآمدزایی کند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.