وزیر نفت عراق در کنفرانس انرژی کشورهای عربی در قطر ، بر پایبندی کشورش به تعهدات گذار به انرژی پاک علیرغم پتانسیل عراق در تولید نفت و گاز تاکید کرد

هفته دوم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

«حیان عبدالغنی» معاون نخســت وزیر و وزیر نفت عــراق، در دوازدهمین کنفرانس انرژی کشــورهای عربی در قطر، بر اهمیت این کنفرانس در دستیابی به امنیت انرژی در میان چالش های منطقه ای و همچنین بر اهمیت گذار به انرژی پاک و حفظ کنترل بر نقاط محوری تولید نفت و گاز تاکید کرد.

«حیان عبدالغنی» معاون نخســت وزیر و وزیر نفت عــراق، در دوازدهمین کنفرانس انرژی کشــورهای عربی در قطر، بر اهمیت این کنفرانس در دستیابی به امنیت انرژی در میان چالش های منطقه ای و همچنین بر اهمیت گذار به انرژی پاک و حفظ کنترل بر نقاط محوری تولید نفت و گاز تاکید کرد. او با اشاره به پتانسیل گسترده عراق در تولید نفت و گاز، بر تصمیمات اساســی دولت، از جمله امضــای قراردادهای اخیــر برای به حداکثر رساندن استفاده از انرژی پاک تاکید کرد.
وزیــر نفت عراق بــه توافقات این کشــور با توتال برای ســرمایه گــذاری بر روی600 میلیون فوت مکعب گاز از پنج میدان اشاره کرد و دو پروژه بزرگ را تشریح کرد، که یکی شامل ایجاد یک ایستگاه تصفیه آب است که آب را برای افزایش بازیافت نفت هدایت می کند. پروژه دوم شامل ایجاد یک ایستگاه تولید برق با انرژی خورشیدی با ظرفیت1000 تا  1200مگاوات است که سهم قابل توجهی در انرژی های تجدیدپذیر و اتکای منطقه ای به منابع انرژی پاک تر دارد. وی همچنین به پایبندی عراق به توافقنامه پاریس و کاهش2درصدی گرمای منتشــر شده، حاصل از پروژه هایی که در پایان سال گذشته راه اندازی شده بود، اشاره کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.