اکتشافات جدید و افزایش تولید در بخش نفت و گاز ترکمنستان، حاکی از چشم انداز مثبت در وضعیت انرژی این کشور است

هفته دوم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

میدان گالکینیش شاهد افزایش تولید گاز اســت .چاه گاز دیگری هم در میدان گازی گالکینیش، که یکــی از بزرگترین ذخایر گاز طبیعی در جهان اســت،

میدان گالکینیش شاهد افزایش تولید گاز اســت .چاه گاز دیگری هم در میدان گازی گالکینیش، که یکــی از بزرگترین ذخایر گاز طبیعی در جهان اســت، به بهــره برداری رسیده است. نرخ جریان روزانه آن2میلیون متر مکعب گاز طبیعی است. میدان مالایی به ســوخت رســانی به خط لوله ترکمنســتان-چین ادامه می دهد و به طور متوســط روزانه بیش از18میلیون متر مکعب گاز طبیعی از میدان مالایی پمپاژ می شود. گاز استخراج شــده از طریق خط لوله گاز مالای-بختیارلیک به طول  188کیلومتر، به خط لوله بین المللی گاز ترکمنستان- چین فرآوری و عرضه می شود. در ژانویه  ، 2021یک ایســتگاه کمپرســور تقویتکننده جدید، مجهز به ظرفیت سالانه 30میلیارد متر مکعب گاز، در میدان مالایی راه اندازی شــد. گاز استخراج شده از طریق خط لوله گاز به طول188کیلومتر به خط لوله بین المللی گاز ترکمنستان- چین فرآوری و عرضه می شود. 

یک جریــان جدید میعانــات گازی نیز در میــدان  Uzynadaکــه در  74کیلومتری بالکانآباد مرکز اداری اســتان بالکان قرار دارد، کشف شده است. یافته هــای اولیه از چاه هــای78و82به ترتیب در اعمــاق6659-6655متر و-6654  6658متر حفر شده است. ذخایر میعانات گازی در چاه۷۴در عمق۶۶۶۲تا۶۶۶۸متری یافت شد. کار توسعه در چاه های  76و 83 ادامه دارد و نویدبخش اکتشــافات بیشتر است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.