رئیس انجمن توزیع گاز طبیعی ترکیه: انتظار می رود تقاضای گاز طبیعی کشور در سال 2024، به 53میلیارد مترمکعب برسد

هفته دوم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

به گفته «یاشــار ارســان»، رئیس انجمن شــرکت های توزیــع گاز طبیعــی ترکیه ( GAZBIR)،انتظــار مــی رود تقاضای گاز طبیعی ترکیه در سال2024افزایش یابد و به حدود53میلیارد متر مکعب برسد.

به گفته «یاشــار ارســان»، رئیس انجمن شــرکت های توزیــع گاز طبیعــی ترکیه ( GAZBIR)،انتظــار مــی رود تقاضای گاز طبیعی ترکیه در سال2024افزایش یابد و به حدود53میلیارد متر مکعب برسد. ارســان به خبرگزاری آناتولی (AA)گفت که مصرف گاز طبیعی در سال جاری ممکن اســت کمتر از سطح56میلیارد متر مکعب اعام شده توسط سازمان تنظیم مقررات بازار انرژی (EMRA)در ژانویه باقی بماند. وی همچنین خاطرنشان کرد که آنها شاهد افزایش سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب در مصرف گاز طبیعی منازل مسکونی بوده اند که می توان این امر را به افزایش دسترسی به گاز طبیعی در سراسر کشور نسبت داد. در نتیجه، ارسان پیشبینی کرد که مصرف گاز طبیعی مسکونی در ســال جاری به16تا17 میلیارد مترمکعب برسد. ارســان همچنین تاکید کرد که راه اندازی میــدان گاز طبیعی ســاکاریا تنهــا در ماه ســپتامبر، منجر به تولید حدود75میلیون متر مکعب شده است. ارسان با اشــاره به سرمایه گذاری هایی که در سال آینده در زیرساختهای گاز طبیعی ترکیه انجام میشــود، گفــت: پیش بینی سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵میلیارد لیر در سال ۲۰۲۴را داریم که برنامه ریزی گازرسانی برای نزدیک به۵۰منطقه مســکونی جدید را به دنبال دارد. هر ســال با ســرمایه گذاری های جدید، فرصت دسترســی به گاز طبیعی افزایش می یابد. ارسان گفت: تا پایان سال،2023  84درصد از جمعیت ترکیــه به گاز طبیعی دسترسی دارند.
وی در پایان گفت: با مجموع  20.7میلیون مشترک گاز طبیعی، به سومین صنعت بزرگ اروپا تبدیل شده ایم.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.