افزایش تولید و مصرف گاز طبیعی در مصر و رژیم صهیونیستی

هفته چهارم آذر1401 خانه گاز ایران   

گاز طبیعی در 20 سال گذشته نقش مهمی را در اقتصاد مصر و رژیم اشغالگر قدس ایفا کرده است و مصرف و تولید آن‌ها رشد قابل توجهی داشته است.

گاز طبیعی در 20 سال گذشته نقش مهمی را در اقتصاد مصر و رژیم اشغالگر قدس ایفا کرده است و مصرف و تولید آن‌ها رشد قابل توجهی داشته است. سیستم‌های توزیع گاز طبیعی مصر و رژیم صهیونیستی از نظر استفاده از زیرساخت صادرات ال‌ان‌جی و خوراک گاز طبیعی به یکدیگر وابسته هستند. بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، مصر دارای دو پایانه صادرات ال‌ان‌جی است که هر دو کشور برای صادرات گاز طبیعی از آنها استفاده می‌کنند. اگرچه مصر و رژیم صهیونیستی هر دو مقادیری گاز طبیعی صادر می‌کنند، اما رشد مصرف داخلی آن‌ها در 20 سال گذشته، حجم موجود برای صادرات را محدود کرده است. با این حال، تعدادی از اکتشافات اخیر ممکن است در آینده گاز طبیعی بیشتری را برای صادرات در دسترس قرار دهد.
تولید گاز طبیعی در مصر از سال 2017 و با شروع به کار میدان الظهر افزایش یافت. به گفته انی، تولید گاز طبیعی از این میدان در سال 2021، 1 تریلیون فوت مکعب در سال بود. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، تولید گاز طبیعی در مصر در سال 2021 به 2.45 تریلیون فوت مکعب رسید. پس از مصر، رژیم صهیونیستی دومین تولیدکننده گاز طبیعی در شرق مدیترانه است. تولید گاز طبیعی در رژیم صهیونیستی در سال 2013 با شروع به تولید میدان تمر افزایش یافت. از آن زمان تاکنون، چندین میدان گازی دیگر نیز آغاز به کار کرده‌اند. در سال 2021، تولید گاز طبیعی در رژیم صهیونیستی به 626 میلیارد فوت مکعب رسید.
در سال 2021، مصر 87 درصد از 2.45 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی تولید شده خود را مصرف کرده است. در برخی سال‌ها نیز، تقاضا از تولید داخلی گاز طبیعی فراتر رفته و واردات گاز طبیعی برای تامین تقاضا ضروری بود. رژیم صهیونیستی از لحاظ تاریخی سهم کمتری از تولید گاز طبیعی داخلی خود را در مقایسه با مصر یا ترکیه مصرف کرده است. با این حال، مصرف گاز طبیعی در رژیم صهیونیستی از سال 2012 به دلیل تقاضای بیشتر برای گاز طبیعی در بخش برق و صنعت به تدریج افزایش یافته است. در سال 2021، رژیم صهیونیستی 67 درصد از 626 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی تولیدی خود را مصرف کرد. در رژیم صهیونیستی، اکتشافات کاریش و توسعه فازهای بعدی میادین لویاتان و تمر می‌تواند افزایش قابل توجهی در تولید ایجاد کند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.