رئیس جمهور ترکمنستان، میدان گازی گالکینیش را واجد اهمیت سیاسی و اقتصادی فراوان برای ترکمنستان دانست

هفته دوم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

به گفته "ســردار بــردی محمــداف"، رئیس جمهور ترکمنستان، میدان گازی گالکینیش، اهمیت سیاسی و اقتصادی زیادی برای ترکمنســتان دارد و در حال حاضــر ترکمنســتان توجه زیــادی به فرآوری گاز طبیعی و تولید محصولات با تقاضای بالا در بازار جهانی دارد.

به گفته "ســردار بــردی محمــداف"، رئیس جمهور ترکمنستان، میدان گازی گالکینیش، اهمیت سیاسی و اقتصادی زیادی برای ترکمنســتان دارد و در حال حاضــر ترکمنســتان توجه زیــادی به فرآوری گاز طبیعی و تولید محصولات با تقاضای بالا در بازار جهانی دارد. استراتژی ترکمنســتان برای توســعه صادرات گاز طبیعــی به صــورت یکپارچــه، مبتنی بر افزایــش امکانات اســتخراج منابع هیدروکربنی است. رئیس جمهور ترکمنســتان با اشــاره به افزایش تولید ســوخت، بر انجام کار در میادین با استفاده از دستاوردهای علمی و همچنین رعایت استانداردهای حفاظت از محیط زیست تاکید کرد. در این زمینه تعهد ترکمنستان به همکاری با ســاختارهای بین المللــی با توجه به مشــارکت اخیر این کشــور در بیست و هشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب ســازمان ملل متحــد در مورد تغییرات اقلیمی که در دبی برگزار شــد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در همین حال، ترکمنستان فعالانه درگیر تنوع بخشیدن به بخش انرژی خود است و تاکید ویژه ای بر پیشــرفت صنعت گاز دارد. این تاش با توجه به ذخایر فراوان گاز طبیعی کشــور قابل توجه اســت و شامل ابتکارات بلندپروازانه ای است که استخراج، حمل و نقل و صادرات این منبع انرژی حیاتی را در بر می گیرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.