افغانستان از ژانویه تا نوامبر 2023 ، واردات LPGاز روسیه را به بیش از 176000تن رسانده است

هفته دوم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

طبق داده های منابع افغانستانی ، این کشور خرید LPGروسیه را در دوره ژانویه تا نوامبر دوبرابر کرد، زیرا روسیه در بحبوحه پیامدهای سیاسی ناشی از درگیری اوکراین، منابع خود را از اروپا تغییر مسیر داد.

طبق داده های منابع افغانستانی ، این کشور خرید LPGروسیه را در دوره ژانویه تا نوامبر دوبرابر کرد، زیرا روسیه در بحبوحه پیامدهای سیاسی ناشی از درگیری اوکراین، منابع خود را از اروپا تغییر مسیر داد. به گزارش رویترز، در ماه های ژانویه تا نوامبر، عرضه گازLPGروسیه به افغانستان از طریق راه آهن از 176000تــن فراتر رفته که بیش از دو برابر تحویل مشــاهده شده در مدت مشابه در سال2022است. مجموع صادراتLPGروســیه به آســیای مرکزی نیز در11ماهه اول سال دو برابر شد و به390100تن رسید.  LPGعمدتا به عنوان ســوخت خودروها، گرمایش و تولید ســایر مواد پتروشــیمی استفاده می شود. صادرات  LPGروسیه، برخاف نفت، هدف تحریم های غرب قرار نگرفته اســت. با این حال، روسیه منابع خود را از اروپا، از جمله به آسیای مرکزی هدایت کرده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.