وزیر نفت کویت در آخرین روز Cop28 ، با حذف سوختهای فسیلی مخالفت کرده و خواستار افزایش تمرکز بر انتشار گازهای گلخانه ای شد

هفته دوم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

وزیر نفــت کویت در آخریــن روز اجلاس تغییرات آب و هوایی ســازمان ملل متحد ( COP28) در  12دسامبر در دبی، می گوید تمرکز باید روی انتشــار گازهــای گلخانه ای باشــد.

وزیر نفــت کویت در آخریــن روز اجلاس تغییرات آب و هوایی ســازمان ملل متحد ( COP28) در  12دسامبر در دبی، می گوید تمرکز باید روی انتشــار گازهــای گلخانه ای باشــد، نه حذف تدریجی سوخت های فســیلی و هرگونه درخواست برای حذف تدریجی ســوخت های فسیلی را رد کرد . و از کشورها خواست بر انتشار گازهای گلخانه ای تمرکز کنند. عراق و عربستان سعودی نیز حذف تدریجی هیدروکربن ها را رد کردند. بر اساس گزارش بانک جهانی، عراق دارای رتبه دوم مشعل ســوزی در جهان است که به سطوح بالای انتشــار گازهای گلخانه ای آن می افزاید. «فرید یاسین،» نماینده اقلیم عراق در کنفرانسی در دبی در7دسامبر گفت که این کشور قصد دارد تا سال ،2028یعنی دو ســال زودتر از زمان برنامه ریزی شــده، گازسوزی را حذف کند. عربستان سعودی نیز که متعهد شده است تا سال 2060به انتشــار خالص صفر برسد، در آســتانه پیش نویس متن  11دســامبر مخالف قطع سوخت های فسیلی بود. وزیر انرژی این کشور در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ در 4دسامبر گفت که از هیچ متنی که خواســتار حذف تدریجی سوخت های فسیلی باشد، «مطلقا» حمایت نخواهد کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.