رویترز :عرضه روزانه گاز روسیه به اروپا در دسامبر 2023نسبت به نوامبر۲۰۲۳به میزان3/5 درصد افزایش داشته و به87/6میلیون متر مکعب رسیده است

هفته دوم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

بر اساس محاسبات رویترز، طی روزهای 1تا 17دسامبر میانگین عرضه روزانه گاز طبیعی به اروپا توســط گازپروم روسیه  3.5درصد نسبت به میانگین ســطح نوامبر افزایش یافته است.

بر اساس محاسبات رویترز، طی روزهای 1تا 17دسامبر میانگین عرضه روزانه گاز طبیعی به اروپا توســط گازپروم روسیه  3.5درصد نسبت به میانگین ســطح نوامبر افزایش یافته است. محاسبات بر اســاس داده های گروه انتقال گاز اروپایــی  Entsogو گزارشهای روزانه گازپــروم در مــورد ترانزیــت گاز از طریق اوکراین، نشان می دهد که میانگین صادرات روزانه گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله به  87.6میلیون متر مکعب در این دوره بوده است که نسبت به84.6میلیون متر مکعب در نوامبر، افزایش نشان می دهد. مجموع عرضه گازپروم بــه اتحادیه اروپا از طریق ترکیش استریم و اوکراین طی روزهای  1تا 17دســامبر، به 1.49میلیارد متر مکعب رسید؛ در حالی که صادرات کل نوامبر 2.54 میلیارد مترمکعب بود. صــادرات گاز طبیعی گازپروم بــه اروپا در ســال جاری تاکنون به حدود 27.2میلیارد مترمکعب رسیده است. اگر عرضه تا پایان سال در حدود نرخ فعلی باقــی بماند، این رقم برای کل ســال2023 می تواند بــه بیش از نیمــی از 62میلیارد مترمکعب در ســال ،2022یعنی به28تا29 میلیارد مترمکعب کاهش یابد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.