شرکت کشتیرانی ASYADو عمان ال ان جی، قرارداد اجارهء دو کشتی حمل LNGبا ظرفیت 170هزار مترمکعب تا پایان سال 2026را امضا کردند

هفته چهارم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

شرکت کشتیرانیASYADو عمان ال ان جی ، قراردادی بلندمدت برای اجاره دو ناو نسل پنجم ال ان جی امضا کردند. به گفته ،ASYADقرارداد دو حامل170هزار مترمکعبی ال ان جی بر تعهد این شــرکت برای تقویــت ارزش افزوده داخلی از طریق مشارکت با شــرکتهای تولید و صادرات عمانــی و ارائــه راه حلهای لجســتیکی یکپارچه تاکید میکند.

شرکت کشتیرانیASYADو عمان ال ان جی ، قراردادی بلندمدت برای اجاره دو ناو نسل پنجم ال ان جی امضا کردند. به گفته ،ASYADقرارداد دو حامل170هزار مترمکعبی ال ان جی بر تعهد این شــرکت برای تقویــت ارزش افزوده داخلی از طریق مشارکت با شــرکتهای تولید و صادرات عمانــی و ارائــه راه حلهای لجســتیکی یکپارچه تاکید میکند. قــرارداد با عمان ال ان جی یک ســال پس از آن صورت میگیرد کــه  ASYADاین دو کشتی حامل ال ان جی را به صنایع سنگین هیوندای ســامهو کره جنوبی سفارش داد. ارزش سفارش در  21دســامبر  ، 2022تقریبا 505.5میلیون دلار است. قرار بر این اســت که این دو کشتی تا پایان ژوئــن2026تحویل شــوند. نســل پنجم حامل های ال ان جــی جدید برای تقویت برنامه های توسعه این شرکت کشتیرانی و پاســخگویی به تقاضای فزاینده جهانی در نظر گرفته شده است.
از سوی دیگر، عمان ال ان جی نیز در تلاش اســت تا عمان را به عنوان یک عرضه کننده قابل اعتماد بــرای بازیگران بــزرگ انرژی جهانی معرفی کند. بــه همین منظور، این شرکت اخیرا قراردادی را با شرکت  BPبرای عرضه  1میلیون تن ال ان جی در سال امضا کرده است. پیش از ایــن، عمان ال ان جــی، به عنوان بخشی از نقشه راه اســتراتژیک خود برای تمدید قراردادهــای موجود و ادامه تجارت پــس از ســال  ،2024با چندین شــرکت بین المللــی از جملــه شــل، قراردادهای سهامداری منعقد کرد. همچنین این شــرکت عمانی قراردادهای عرضه ال ان جی با شــرکت خط لوله نفتی BOTAŞترکیه، عرضه انرژی آلمان برای اروپا (SEFE)و شرکت بین المللی یونایتد نفت و شیمی چین (UNIPEC)دارد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.