مدیرعامل قطر انرژی: امضای قرارداد های بلند مدت عرضه ال ان جی در آسیا و اروپا، پس از پایان قراردادهای جاری، انجام می شود

هفته چهارم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

مدیرعامــل قطر انرژی بــه رویترز گفت که امضای قراردادهای بلندمدت جدید عرضه ال ان جی در آســیا و اروپــا ، قریب الوقوع است. اروپا، به مقادیر زیادی ســوخت برای کمکً به جایگزینی گاز خط لوله روســیه که تقریبا 40درصد از واردات این قاره را تشــکیل می داد، نیاز دارد.

مدیرعامــل قطر انرژی بــه رویترز گفت که امضای قراردادهای بلندمدت جدید عرضه ال ان جی در آســیا و اروپــا ، قریب الوقوع است. اروپا، به مقادیر زیادی ســوخت برای کمکً به جایگزینی گاز خط لوله روســیه که تقریبا 40درصد از واردات این قاره را تشــکیل می داد، نیاز دارد. «ســعد الکعبی،» وزیر انرژی قطر گفت: در آســیا معاملاتی داریم که بسیار نزدیک به زمان پایان هستند. همچنین در حال حاضر در حال حفر چــاه برای ارزیابی فرصت های توسعه، فراتر از فازهای فعلی میدان شمالی شرقی و میدان شمالی جنوبی هستیم. الکعبــی گفت که تولید در توســعه میدان شمالی در ســال  2026با واحدهای جدید آنلاین آغاز می شــود که «هر چند ماه یک بار» به بهره برداری می رسند، اما با توجه به اینکه انتظار می رود قراردادهای بلندمدت بیشتری تا آن زمان امضا شده باشد، حجم باقی مانــده برای بازار تــک محموله باقی مانده «بزرگ نخواهد بود.» الکعبی گفت که این کشور در نهایت بیش از 150کشتی خواهد داشت و قطر قصد دارد تا سال  2030در میان سه تاجر برتر ال ان جی در جهان قرار گیرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.