تحریم های جدید آمریکا، احتمال شکست پروژه ال ان جی 2 قطب شمال روسیه را افزایش داده است

هفته چهارم دیماه 1402 خانه گاز ایران   

روســیه، تحریمهــای آمریکا را کــه پروژه ال ان جی 2قطب شــمال را هدف قرار داده اســت، محکوم کرده و گفته است که این تحریمها غیرقابل قبول هســتند و امنیت انرژی جهانی را تضعیف خواهند کرد.

روســیه، تحریمهــای آمریکا را کــه پروژه ال ان جی 2قطب شــمال را هدف قرار داده اســت، محکوم کرده و گفته است که این تحریمها غیرقابل قبول هســتند و امنیت انرژی جهانی را تضعیف خواهند کرد. روســیه چهارمین تولیدکننده بزرگ ال ان جی در جهان پــس از ایالات متحده، قطر و استرالیا است و این پروژه در راستای تلاش روسیه برای افزایش سهم بازار جهانیLNG از ٪8به ٪20تا سال2035-2030قرار دارد. پــس از آنکه دولــت بایــدن تحریمهای جدیــدی را در مــاه گذشــته اعــلام کرد، سهامداران خارجی، مشارکت در پروژهLNG 2قطب شــمال را به حالت تعلیق درآوردند و عملا از تامین مالی پــروژه و قراردادهای جدید برای تاسیسات جدید خارج شدند. این تحریم ها بخشی از اقداماتی است که توســط ایالات متحده و متحدان غربی آن، به دنبال محدود کردن توانایی مالی مسکو برای ادامه بحران میان روســیه و اوکراین انجام شده است.
شــاخص های مختلف اقتصادی نشــان می دهد کــه تحریم ها بر اقتصاد روســیه تأثیر گذاشته اســت و انتظار می رود تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری، پس از کاهش  2.1درصدی در سال  ، 2022تا 2.5 درصد کاهش یابد. در همین حال، انتظار مــیرود تجارت کالا
و خدمات روســیه به میــزان قابل توجهی کاهش یابد، به طوری که پیش بینی میشود واردات در سال  2023بیشــتر از سال 2022 بوده باشد، در حالی که پیش بینی میشود صادرات بیشتر کاهش یابد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.