قرارداد آلمان با قطر برای واردات ال‌ان‌جی از این کشور

هفته چهارم آذر1401 خانه گاز ایران   

آلمان قراردادی را برای خرید ال‌ان‌جی از قطر حداقل برای 15 سال آینده، امضا کرده است.

آلمان قراردادی را برای خرید ال‌ان‌جی از قطر حداقل برای 15 سال آینده، امضا کرده است. در 29 نوامبر نیز  قطر انرژی اعلام کرد که دو قرارداد خرید و فروش بلندمدت را با غول اکتشاف و تولید، ConocoPhillips  امضا کرده است. بر اساس این قراردادها آلمان تا دو میلیون تن ال‌ان‌جی در سال دریافت خواهد کرد که انتظار می‌رود تحویل آن از سال 2026 آغاز شود. به گفته «سعد شریدا الکعبی»، وزیر انرژی قطر و مدیر عامل قطر انرژی، آلمان بزرگترین بازار گاز در اروپا است که تقاضای قابل توجهی در بخش‌های صنعتی، برق و خانگی دارد و قطر متعهد است که به امنیت انرژی آلمان و اروپا کمک کند. تحویل گاز به پایانه‌ای در حال ساخت در شمال غربی هامبورگ خواهد بود. فروشندگان، شرکت‌های مشارکتی هستند که توسط قطر انرژی و ConocoPhillips تأسیس شده‌اند، در حالی که خریدار یک شرکت تابعه متعلق به ConocoPhillips است. به گفته «رایان لنس»، رئیس و مدیر عامل ConocoPhillips، این توافق‌نامه‌ها راه‌حلی برای فروش ال‌ان‌جی ارائه می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های مشترک را به عنوان منابع قابل اعتماد عرضه ال‌ان‌جی به اروپا معرفی می‌کنند.
بر این اساس «کاوشال رامش»، تحلیلگر رایستاد انرژی، در گفتگو با رویترز گفت که توافق آلمان و قطر گامی بزرگ برای کنار گذاشتن گاز روسیه است و می‌تواند تا سال 2027، 3.7 درصد از مصرف گاز پیش‌بینی شده آلمان (73 میلیارد متر مکعب در سال) را پوشش دهد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.