افزایش ذخایر گاز طبیعی عربستان با اکتشافات جدید گاز غیرمتعارف توسط آرامکو

هفته چهارم آذر1401 خانه گاز ایران   

«عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی، از کشف دو میدان گاز طبیعی غیرمتعارف توسط آرامکو در شرق این کشور خبر داد.

«عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی، از کشف دو میدان گاز طبیعی غیرمتعارف توسط آرامکو در شرق این کشور خبر داد. خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از بن سلمان گزارش داد که میدان گازی غیرمتعارف اوتاد در جنوب غربی میدان غوار و میدان گازی غیرمتعارف الدحنا در 230 کیلومتری جنوب غربی ظهران کشف شده است. اهمیت این اکتشافات در افزایش ذخایر گاز طبیعی عربستان است که به نوبه خود به تحقق اهداف برنامه جایگزینی سوخت مایع کمک می‌کند. عربستان سعودی برنامه بلندمدتی برای افزایش تولید گاز طبیعی خود، به منظور کمک به جایگزینی گاز با نفت در تولید برق و آزادسازی نفت‌خام بیشتر برای صادرات دارد.
به گفته آرامکو، این شرکت در نظر دارد تجارت گاز خود را گسترش دهد تا با افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اضافی، نیاز داخلی و رو به رشد برای انرژی پاک‌تر و کم‌هزینه را برآورده کند. این تقاضا ناشی از تولید برق، نمک‌زدایی آب، تولید پتروشیمی و سایر مصرف‌های صنعتی در این کشور است. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اوایل سال جاری اعلام کرد که عربستان سعودی در سال‌های اخیر شاهد کاهش تولید گاز طبیعی همراه خود از میادین نفتی بوده است، اما توسعه میادین گازی مستقل و غیر همراه به این کشور کمک کرده تا تولید گاز خود را به رکورد بی‌سابقه‌ای برساند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.