آذربایجان و صربستان درباره فرصت های صادرات گاز به صربستان گفت و گو کردند.

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

«پرویز شهبازوف»، وزیر انرژی آذربایجان با «دراگان ولادیساولیویچ»، سفیر صربستان در این کشور دیدار و درباره فرصت های صادرات برق و گاز گفتگو کرد. 

«پرویز شهبازوف»، وزیر انرژی آذربایجان با «دراگان ولادیساولیویچ»، سفیر صربستان در این کشور دیدار و درباره فرصت های صادرات برق و گاز گفتگو کرد. «جدوویچ»، وزیر انرژی جمهوری صربستان در مصاحبه اختصاصی با ترند گفت: دسترسی به گاز آذربایجان برای صربستان یک اولویت است، چرا که در شرایط کنونی اروپا با خطری جدی برای امنیت انرژی مواجه است و این امر به طور فزاینده ای، به یک موضوع امنیت ملی تبدیل می شود. جدوویچ خاطر نشان کرد: پیش نیاز امکان رساندن گاز طبیعی آذربایجان به صربستان، ایجاد زیرساخت های گازی است.
صربستان با اتصال به کریدور گاز جنوبی نه تنها امنیت انرژی خود را با تضمین یک مسیر تامین اضافی افزایش می دهد، بلکه فرصتی را برای تبدیل شدن به یک کشور ترانزیتی برای انتقال گاز به سایر کشورهای منطقه در اروپا به دست می آورد. همانطور که تمایل اتحادیه اروپا به افزایش واردات گاز از آذربایجان نشان می دهد، اهمیت عرضه گاز به اروپا از طریق کریدور گاز جنوبی قطعا در سال های آینده افزایش خواهد یافت وگاز آذربایجان به راه‌حلی برای افزایش امنیت انرژی در اروپا تبدیل می شود.
وزیر کشور خاطرنشان کرد که پس از ساخت خط اتصال گاز صربستان و بلغارستان، صربستان می تواند نه تنها مسیرهای عرضه گاز، بلکه تامین کنندگان گاز را نیز متنوع کند. وی افزود: در حال حاضر، قطعی ترین راه، ساخت یک اتصال گازی با مقدونیه شمالی است، پروژه ای که احتمالاً توسط اتحادیه اروپا حمایت می شود. این پروژه در حال حاضر در مرحله اولیه توسعه خود است. در مرحله شروع توسعه، مطالعات امکان سنجی و همچنین امکان اتصال به سیستم خط لوله گاز کریدور گاز جنوبی TANAP-TAP از طریق اتصال بین یونان- مقدونیه شمالی باید فراهم شود.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.