نخست وزیر ارمنستان: ایجاد بازار واحد گاز طبیعی اتحادیه اقتصادی اوراسیا موضوعی اولویت دار برای ارمنستان است.

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

تشکیل بازار واحد گاز طبیعی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا همچنان موضوعی حساس برای ارمنستان است. 

تشکیل بازار واحد گاز طبیعی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا همچنان موضوعی حساس برای ارمنستان است. « نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اجرای منسجم توافقات با هدف ایجاد بازارهای مشترک منابع انرژی را در اولویت قرار داده است.
وی اطمینان داد که بگفت‌وگوی سازنده و تمایل به دستیابی به راه‌حل‌های مصالحه آمیز، سطح بالایی از آماده‌سازی پیش‌نویس توافق‌نامه بین‌المللی درباره تشکیل بازار واحد گاز طبیعی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تضمین می کند و افزود: با در نظر گرفتن دشواری این فرآیند به دلیل اهمیت در نظر گرفتن منافع کشورها و فرصت های مختلف در بخش انرژی، تعدادی از مسائل حل نشده باقی مانده است. ما آماده نشان دادن انعطاف پذیری برای دستیابی به اجماع در مورد همه مسائل حل نشده و اطمینان از توازن منافع همه کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به منظور استفاده کامل از پتانسیل و مزایای بازار واحد گاز [طبیعی] اتحادیه هستیم.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.