اذعان بانک مرکزی اروپا بر به خطر افتادن ثبات مالی در صورت تعیین سقف قیمت گاز اتحادیه اروپا

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

بانک مرکزی اروپا اذعان می‌کند که مکانیسم‌هایی با هدف تعدیل سطوح شدید قیمت‌ها و نوسانات در بازارهای عمده‌فروشی گاز، اصولاً ممکن است برخی از خطرات برای ثبات مالی، از جمله خطرات ناشی از دوره‌های افزایش و نوسان قیمت گاز در سال 2022 را کاهش دهد.

بانک مرکزی اروپا اذعان می‌کند که مکانیسم‌هایی با هدف تعدیل سطوح شدید قیمت‌ها و نوسانات در بازارهای عمده‌فروشی گاز، اصولاً ممکن است برخی از خطرات برای ثبات مالی، از جمله خطرات ناشی از دوره‌های افزایش و نوسان قیمت گاز در سال 2022 را کاهش دهد. حامیان سقف قیمت استدلال کرده اند که این ابزار به طور منظم نظارت می شود و اگر تنظیم کننده ها، از جمله بانک مرکزی اروپا، هر گونه مشکل مالی را شناسایی کنند می توان آن را متوقف کرد. بسیاری از کشورها مانند لهستان، یونان، اسپانیا و پرتغال مشتاق به اجرای سقف قیمت هستند. این کشورها کمتر قادر به کاهش تأثیر بحران انرژی بر مصرف‌کنندگان هستند و در نتیجه برای راه‌حل‌های اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند.
«کوستاس اسکرکاس»، وزیر محیط زیست و انرژی یونان، ماه گذشته به «جولیانا تاتلباوم» از CNBC گفت که سقف باید زیر 200 یورو، در هر مگاوات ساعت باشد و سقف قیمتی در 275 یورو یک سقف قیمتی برای مدت طولانی نیست. دو مقام اروپایی به CNBC تأیید کردند که پیشنهاد کنونی مورد بحث، سقف ۲۲۰ یورو در هر مگاوات ساعت است و بر اساس همین پیشنهاد، سقف زمانی اعمال می‌شود که قیمت‌ها برای 10 روز معاملاتی متوالی 58 یورو بالاتر از قیمت مرجع LNG باشد و قیمت گاز اروپا برای دو هفته از سقف قیمتی فراتر رود.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.