شرکت آلمانی EnBW یک قرارداد 25 ساله برای واردات گاز از طریق ترمینال جدید امضا می کند.

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

 شرکت آلمانی "EnBW Energie Baden-Wuerttemberg AG" با واردات گاز طبیعی مایع و آمونیاک سبز به مدت 25 سال موافقت کرد. «پیتر هایدکر»، مدیر اجرایی بازرگانی EnBW در مصاحبه ای گفت که این شرکت یک رزرو بلند مدت با ظرفیت 3 میلیارد متر مکعب ال ان جی در سال، در پایانه ای در شهر شمالی Stade امضا کرد.

 شرکت آلمانی "EnBW Energie Baden-Wuerttemberg AG" با واردات گاز طبیعی مایع و آمونیاک سبز به مدت 25 سال موافقت کرد. «پیتر هایدکر»، مدیر اجرایی بازرگانی EnBW در مصاحبه ای گفت که این شرکت یک رزرو بلند مدت با ظرفیت 3 میلیارد متر مکعب ال ان جی در سال، در پایانه ای در شهر شمالی Stade امضا کرد. این حدود یک چهارم ظرفیت کل ترمینال هاب انرژی هانسیتیک و تنها کسری از نیاز آلمان است. آلمان در تلاش است تا منابع انرژی خود را متنوع کند و به تدریج گاز روسیه را با ال ان جی جایگزین کند.  این معامله گام مهمی به سوی این استراتژی است که در آینده، آلمان قادر خواهد بود به هیدروژن سبز روی بیاورد.
شرکت های انرژی مانند EnBW، اکنون به دنبال توافق هایی برای دسترسی به زیرساخت¬های برنامه¬ریزی شده واردات ال ان جی هستند. «یوهان کیلینگر»، مدیر عامل Hanseatic Energy Hub گفت که شروع ترمینال زمینی در شهر Stade از سال 2026 به ابتدای سال 2027 به تعویق افتاد، زیرا اپراتور در تلاش است آن را برای دریافت آمونیاک سبز آماده کند. آمونیاک یک حامل برای هیدروژن است که امکان جابجایی، حمل و نقل و ذخیره سوخت را فراهم می¬کند.
کیلینگر گفت: همه مشتریان ترمینال با قراردادهای بلندمدت بیش از 10 سال، این امکان را خواهند داشت که در آینده به سمت آمونیاک پاک بروند. آلمان باید در مقطعی از گاز دور شود زیرا این کشور به دنبال خنثی شدن نسبت به کربن تا سال 2045 است. کیلینگر گفت: «ما می‌توانیم شاهد واردات حجم کمی آمونیاک از طریق ترمینال تا نیمه دوم دهه باشیم». وی افزود که انتظار می‌رود معاملات جدید برای رزرو ظرفیت بلندمدت در چند هفته آینده بسته شود.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.