شرکت بازرگانی ترافیگورا: اروپا در سال آینده به حجم عظیمی از ال ان جی نیاز دارد.

هفته اول دی 1401   

شرکت کالایی ترافیگورا گفت که اروپا در سال آینده به حجم عظیمی از ال ان جی نیاز خواهد داشت.

شرکت کالایی ترافیگورا گفت که اروپا در سال آینده به حجم عظیمی از ال ان جی نیاز خواهد داشت، زیرا عرضه گاز خط لوله روسیه کاهش می یابد و اضافه کرد که انتظار دارد نوسانات در بازارهای گاز طبیعی و ال ان جی ادامه یابد.
ترافیگورا در این بررسی گفت: اگرچه که اروپا می‌تواند با استفاده از ذخایر و کاهش تقاضا از خاموشی در زمستان جلوگیری کند، اما با توجه به کاهش شدید جریان از روسیه، باید در سال 2023 حجم عظیمی از ال ان جی را وارد کند.  
ایالات متحده در سال جاری حجم بی سابقه ال ان جی را به اروپا ارسال کرده است. رویترز تخمین می زند که 72 درصد از کل محموله های ال ان جی ایالات متحده در ماه نوامبر به اروپا ارسال شده است. با این حال، کاهش قابل توجهی در محموله های گاز روسیه در سال جاری تا ژوئن رخ نداد و این بدان معنا است که اروپا همچنان می تواند مقداری گاز روسیه را در اوایل سال جاری ذخیره کند.
پیش از زمستان 2023/2024، شکاف عرضه گاز اروپا بدون گاز روسیه بسیار بیشتر خواهد شد. اگر روسیه از طریق تنها خط فعال باقیمانده از طریق اوکراین و از طریق ترکیش استریم گاز خود را متوقف کند، اروپا گاز روسیه را زیاد وارد نخواهد کرد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.