گاز پروم: روسیه عرضه گاز طبیعی به چین را افزایش می دهد.

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

گازپروم روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد به درخواست پکن جریان گاز طبیعی را به سمت شرق به چین افزایش می دهد.

گازپروم روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد به درخواست پکن جریان گاز طبیعی را به سمت شرق به چین افزایش می دهد. گازپروم که از طریق خط لوله قدرت سیبری به چین گاز صادر می کند، گفت که حجم روزانه گاز به بالاترین حد خود(16.1 درصد بیشتر از آنچه قبلا قرارداد شده بود) رسید. همزمان که روسیه در حال افزایش جریان گاز به سمت شرق است، حجم بسیار کمتری را از طریق یک خط لوله از طریق اوکراین و از طریق ترک استریم به سمت غرب به اروپا ارسال کرده است. در اوایل سال جاری، روسیه عرضه گاز به اروپا را از طریق نورد استریم به آلمان کاهش داد و ادعا کرد که تحریم‌ها مربوط به تعمیر توربین‌های گازی است. در پایان ماه سپتامبر، دو خط لوله نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در دریای بالتیک منفجر شدند که محققین سوئد، دانمارک و آلمان می گویند خرابکاری در خطوط لوله بود.
دو کشور در سال های اخیر همکاری نزدیک داشته و روابط انرژی را تقویت کرده اند. پس از اینکه اروپا واردات زغال سنگ روسیه را متوقف کرد و اتحادیه اروپا واردات نفت خام از طریق دریا را تحریم کرد، اکنون چین بزرگترین خریدار برای صادرات انرژی روسیه است. اروپا اکنون تنها کسری از حجم گاز روسیه را در مقایسه با حجم واردات قبل از بحران بین روسیه و اوکراین دریافت می کند.
بلومبرگ نیز گزارش داد که واردات انرژی چین از روسیه از جمله زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی از زمان بحران بین روسیه و اوکراین به 60 میلیارد دلار رسیده است که این رقم در مدت مشابه سال 2021، حدود 35 میلیارد دلار بوده است.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.