هند برای افزایش واردات گاز طبیعی آماده می شود.

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

سه منبع دولتی به رویترز گفتند که هند از شرکت های دولتی خود خواسته است واردات گاز طبیعی را افزایش دهند تا از کمبود در تابستان آینده جلوگیری کنند.

سه منبع دولتی به رویترز گفتند که هند از شرکت های دولتی خود خواسته است واردات گاز طبیعی را افزایش دهند تا از کمبود در تابستان آینده جلوگیری کنند. این اقدام بار تقاضای بیشتری را بر بازارهای جهانی گاز طبیعی تحمیل می کند، زیرا اروپا در تلاش است تا خود را از کمبود انرژی در زمستان امسال و آینده محافظت کند. هند که نمی‌خواهد بحران برقش تکرار شود، گاز طبیعی را به‌عنوان یک حامل حیاتی از سبد انرژی خود شناسایی کرده است.
امسال، تولید برق گاز طبیعی هند تنها 1.5 درصد از کل تولید برق کشور را به خود اختصاص داده است و این می تواند باعث بحران برق دیگری شود. قیمت گاز طبیعی برای هند، به شدت افزایش یافته است و در حال حاضر، خرید گاز طبیعی (به منظور آماده شدن برای تابستان آینده) ارزان نخواهد بود. این کشور همچنین برای تامین گاز با اروپا رقابت خواهد کرد و قیمت‌های بالاتر ناشی از تقاضای اضافی هند، می‌تواند پاکستان و بنگلادش را بیشتر در بدهی فرو ببرد.
هند جلساتی را برای استفاده کامل از برخی از قابلیت های تولید برق با سوخت گاز طبیعی خود برگزار کرده است. از بزرگترین شرکت تولید کننده برق هند، شرکت  "NTPC Ltd" ، خواسته شده است تا در صورت نیاز برای رسیدگی به تقاضای بالای برق در تابستان آینده، 2 گیگاوات نیروگاه گازی آماده تولید با ظرفیت کامل در سال آینده داشته باشد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.