برنامه ریزی ترمینال LPG در بلوچستان پاکستان برای بهبود عرضه گاز در این کشور

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

به گزارش WealthPK، ایجاد پایانه برنامه ریزی شده گاز مایع در منطقه ای در استان بلوچستان پاکستان، به بهبود عرضه گاز برای مصرف کنندگان این کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش WealthPK، ایجاد پایانه برنامه ریزی شده گاز مایع در منطقه ای در استان بلوچستان پاکستان، به بهبود عرضه گاز برای مصرف کنندگان این کشور کمک خواهد کرد. این پایانه توسط هیئت سرمایه گذاری بول(BOL)  با همکاری وزارت نیرو راه¬اندازی می¬شود و پیش بینی می شود این پروژه در مدت دو سال با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد روپیه تکمیل شود. LPG نقش مهمی در ترکیب انرژی پاکستان ایفا می کند، زیرا جایگزین پاک تری برای منابع انرژی مبتنی بر زیست توده، به ویژه در مناطقی که گاز طبیعی به راحتی در دسترس نیست، محسوب می شود. همچنین به عنوان سوخت خانگی، در میان مردمی که در مناطق دورافتاده بدون زیرساخت گاز طبیعی زندگی می کنند، محبوبیت روزافزون یافته است.کم هزینه ترین مسیر برای واردات گاز مایع از طریق تفتان، مرز پاکستان با ایران است. بنابراین، دولت بلوچستان از تامین مالی و راه اندازی پایانه های LPG در تفتان به صورت تجاری برای بخش خصوصی حمایت می کند. ترمینال جدید شامل کارخانه های فله برای توزیع عمده فروشی، اختلاط، بارگیری و تخلیه، تاسیسات تست LPG و مخازن ذخیره LPG خواهد بود. با توجه به تنظیم بهتر و مخلوط های مناسب LPG، پیش بینی می شود که این کارخانه به افزایش عرضه و بهبود کیفیت LPG در کشور کمک کند و منجر به استفاده ایمن تر از LPG توسط مصرف کنندگان داخلی شود. این پروژه همچنین ارائه LPG با قیمت مناسب به مصرف کنندگان در کشور را در نظر دارد. بر اساس تحقیقات WealthPK، مصرف LPG در کشور تقریباً 1.2 درصد از کل عرضه اولیه انرژی است. LPG به دلیل محدودیت های عرضه و قیمت بالاتر آن در مقایسه با سوخت های رقیب مانند گاز طبیعی و چوب و غیره، سهم نسبتاً کمی از کل انرژی را تشکیل می دهد. در حال حاضر 11 تولید¬کننده و 200 شرکت بازاریابی LPG در پاکستان وجود دارد. اندازه فعلی بازار LPG حدود 1.5 میلیون تن در سال است. در فصل زمستان، متوسط تقاضای ماهانه LPG حدود 155000 تن متریک است که 50000 تن آن از طریق زمینی و 25000 تن از طریق بندر کراچی وارد می¬شود. با این حال، 75000 تن LPG در هر ماه توسط پالایشگاه ها و تولیدکنندگان به صورت محلی تولید می¬شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.