پاکستان به دنبال ال ان جی تک محموله جهت حل بحران گاز

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

برای غلبه بر بحران گاز در پاکستان، وزارت نفت این کشور تصمیم گرفته است محموله حامل گاز طبیعی مایع (LNG) را از بازار آزاد خریداری کند.

برای غلبه بر بحران گاز در پاکستان، وزارت نفت این کشور تصمیم گرفته است محموله حامل گاز طبیعی مایع (LNG) را از بازار آزاد خریداری کند. مقامات وزارت نفت روز شنبه گفتند که سایر کشورها، رزرو پیشرفته LNG را در سطح بین المللی از جمله با قطر تکمیل کرده اند؛ بنابراینLNG  فوری در هیچ کجا در دسترس نیست. با این حال مقامات تلاش می‌کنند محموله‌هایی را از شرکت‌های خصوصی که ممکن است LNG داشته باشند خریداری کنند و وزارتخانه برای خرید حداقل دو محموله کوشش خواهد کرد. مقامات وزارت نفت در ادامه اظهار داشتند که احتمال دارد محموله های اضافی را از کشورهایی مانند ژاپن یا سنگاپور دریافت کنند. دریافت محموله های نقدی از بازار 12 دلار هزینه بیشتری خواهد داشت و از این رو مدیریت بار در زمستان به شکل یک چالش باقی خواهد ماند.
هفته گذشته، «مسادیک مالک»، وزیر دولت در امور نفت گفته بود که در سفر خود به روسیه، به دنبال محموله LNG بوده اند و مسکو گفته است که اسلام آباد را به برخی شرکت های خصوصی برای خرید LNG متصل خواهد کرد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.