پاکستان قادر به تنوع بخشیدن به منابع انرژی برای غلبه بر بحران نیست.

هفته اول دی 1401 خانه گاز ایران   

بر اساس گزارش ژئوپلیتیک، وزیر انرژی پاکستان در ملاقات با «آکچولاکوف بیلات اورالوویچ»، وزیر انرژی قزاقستان، در مورد امکان اتصال شبکه خط لوله گاز طبیعی قزاقستان با شبکه خط لوله پیشنهادیTAPI  (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند) برای تسهیل تامین گاز از روسیه از طریق سرمایه گذاری قزاقستان در پاکستان گفتگو کردند. 

بر اساس گزارش ژئوپلیتیک، وزیر انرژی پاکستان در ملاقات با «آکچولاکوف بیلات اورالوویچ»، وزیر انرژی قزاقستان، در مورد امکان اتصال شبکه خط لوله گاز طبیعی قزاقستان با شبکه خط لوله پیشنهادیTAPI  (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند) برای تسهیل تامین گاز از روسیه از طریق سرمایه گذاری قزاقستان در پاکستان گفتگو کردند. پروژه هایی مانند TAPI تنها در صورتی می توانند آغاز شوند که هند بخشی از پروژه شود. بر اساس این گزارش، قزاقستان با پیشنهادات پاکستان موافقت نکرده است. قزاقستان در رد پیشنهاد پاکستان گفته که آنها گاز کافی برای پیوستن به پروژه تاپی تولید نمی کنند.
به گزارش ژئوپلیتیک، پاکستان می خواهد پروژه خط لوله گاز ترانس افغانستان TAPI را تکمیل کند؛ با این حال، به دلیل کمبودهای مالی کار بسیار کند انجام می شود. پاکستان LNG را با قیمت متوسط 12 دلار در هر میلیون بی تی یو بر اساس قراردادهای بلند مدت از عرضه کنندگان وارد کرده است. پاکستان اگر واردات گاز از خط لوله تاپی را آغاز کند، قیمت آن به حدود 6 تا 7 دلار در هر MMBtu خواهد رسید.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.