اکتشافات احتمالی گاز در سواحل قبرس شمالی توسط ترکیه

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

«فاتح دونمز »، وزیر انرژی ترکیه، گفت هرگونه کشف گاز طبیعی در سواحل قبرس باید با ترکیه در میان گذاشته شود و افزود که ترکیه قصد دارد به جستجوی هیدروکربن در دریای مدیترانه ادامه دهد.

«فاتح دونمز »، وزیر انرژی ترکیه، گفت هرگونه کشف گاز طبیعی در سواحل قبرس باید با ترکیه در میان گذاشته شود و افزود که ترکیه قصد دارد به جستجوی هیدروکربن در دریای مدیترانه ادامه دهد. هرکسی که در جزیره قبرس زندگی می کند حق دارد از چنین منابعی بهره مند شود. ما معتقدیم انجام هر معامل های با این فرض که فقط یک طرف وجود دارد، منصفانه نیست. در همین چارچوب است که وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه های خود گفته است که باید از حقوق و منافع هموطنانمان در قبرس شمالی محافظت شود . وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت که ترکیه قصد دارد به فعالیتهای اکتشافی و حفاری در دریای مدیترانه، در فلات قاره و در مناطق تحت حاکمیت ما ادامه دهد.
دونمز در یک کنفرانس خبری اظهارات خود را بیان کرد و در آن اعلام کرد که ترکیه آماده خواهد بود تا اولین گاز طبیعی از میدان دریای سیاه خود را تا پایان مارس به شبکه ملی تحویل دهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.