اعلام کسری گاز آذربایجان و احتمال صادرات گاز روسیه به این کشور توسط وزیر انرژی روسیه علیرغم برنامه افزایش صادرات گاز آذربایجان به اروپا

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

به گفته «نواک »، با وجود افزایش تولید گاز طبیعی در آذربایجان، برای افزایش صادرات گاز روسیه به این کشور توافق وجود دارد؛ زیرا آنها همچنان کسری گاز دارند. اگر ادعای نواک مبنی بر کمبود گاز آذربایجان درست باشد، این سوال مطرح می شود که چگونه آذربایجان می تواند گاز اروپا را همانطور که در توافقنامه امضا شده توسط اتحادیه اروپا ذکر شد، در مدت پنج سال بیش از سه برابر کند؟ در ماه ژوئیه، «اورسولا فون در لاین »، رئیس کمیسیون اروپا، از توافق با باکو برای گسترش کریدور گاز جنوبی، خط لوله 2200 مایلی که گاز دریای خزر را به اروپا انتقال می دهد، خبر داد. همچنین با توجه به اینکه صادرات گاز روسیه به اروپا به دلیل بحران اوکراین در خطر است، اتحادیه اروپا برای واردات گاز به شرکای دیگر روی آورده است. از این رو فون در لاین از آذربایجان به عنوان یک تامین کننده انرژی «مهم » و «قابل اعتماد » یاد کرد.
 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.