شرکت ملی نفت کویت (KNPC) پنجمین خط لوله گاز مایع را در پایانه الاحمدی به منظور تامین نیازهای داخلی افتتاح کرد

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

شرکت ملی نفت کویت پنجمین خط لوله گاز مایع خود را با ظرفیت تولید 805 میلیون فوت مکعب در روز افتتاح کرد.

شرکت ملی نفت کویت پنجمین خط لوله گاز مایع خود را با ظرفیت تولید 805 میلیون فوت مکعب در روز افتتاح کرد. ظرفیت بالای تولید این خط لوله که در پایانه الاحمدی افتتاح شد، شامل 106000 بشکه میعانات گازی و گاز مایع است که پیش‌بینی می‌شود بخش زیادی از تقاضای داخلی و خارجی را تامین کند. «شیخ نواف سعود الصباح»، مدیر اجرایی شرکت نفت کویت، در مراسم افتتاحیه گفت که این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا با اهداف استراتژیک اصلی KNPC 2040 برای دستیابی به بهره برداری بهینه از منابع هیدروکربنی مرتبط است. استراتژی گسترده KNPC ، گسترش اکتشاف گاز طبیعی همراه و غیرهمراه و همچنین تولید محصولات جانبی نفتی بسیار است که الزامات بازارهای بین المللی را برآورده می کند و با شرایط زیست محیطی مطابقت دارد.
شیخ نواف تاکید کرده است که آینده کویت تا حد زیادی وابسته به "موفقیت در استفاده از منابع کویت در پروژه هایی است که می تواند وضعیت کویت را به عنوان صادرکننده کلیدی انرژی پاک حفظ کند". وی گفت: استفاده از گاز برای تولید انرژی بر خلاف سایر انواع سوخت های فسیلی، از منظر زیست محیطی و اقتصادی به یک گزینه مورد علاقه در سطح جهانی تبدیل شده است و گاز، انتشارات مضر نسبتاً کمی تولید می کند. وی با بیان اینکه امروزه جهان شاهد دوران طلایی صنعت گاز طبیعی است، تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که بخش نفت کویت سرمایه گذاری خود را در پروژه هایی که تامین کننده عرضه به بازارهای بین المللی است، دو برابر کند؛ بنابراین، خط لوله پنجم گاز مایع بخش کلیدی این رویکرد را تشکیل می¬دهد. 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.