توافقات عمان ال ان جی با سه شرکت ژاپنی برای افزایش تولید

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

شرکت دولتی عمان ال ان جی سه قرارداد الزام آور برای تولید و تحویل سالانه 2.35 میلیون تن ال ان جی به سه شرکت ژاپنی امضا کرده است.

شرکت دولتی عمان ال ان جی سه قرارداد الزام آور برای تولید و تحویل سالانه 2.35 میلیون تن ال ان جی به سه شرکت ژاپنی امضا کرده است. عمان ال ان جی 51 درصد متعلق به دولت عمان، 30 درصد متعلق به شل، 5.4 درصد متعلق به توتال، 5 درصد متعلق به کوگاس است و شرکت های ژاپنی و عمانی دیگر، سهام کمتر از 3 درصد را در اختیار دارند.
بر اساس این قراردادها که از سال 2025 آغاز خواهند شد، عمان ال ان جی سالانه 0.8 میلیون تن ال ان جی را به دو شرکت ایتوچو و جرا و 0.75 میلیون تن را به شرکت میتسوی عرضه خواهد کرد. این گام نقطه عطفی برای عمان ال ان جی است و تولید و تعهد سراسری عمان ال ان جی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و در عین حال تضمین رشد اقتصادی را تقویت خواهد کرد.
این شرکت اعلام کرد: «هدف از این توافق ها، ایجاد یک پایه اساسی برای برنامه های پس از 2024 ال ان جی عمان است، برنامه ای که به دنبال رشد بیشتر، دسترسی به بازار جهانی و کشف فرصتهای جدید تجاری برای حمایت از اقتصاد ملی است
» .

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.