روسیه ترانزیت گاز به اروپا از طریق اوکراین را کاهش می دهد

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

غول انرژی روسیه گازپروم عرضه خود به اتحادیه اروپا را بیشتر کاهش می دهد و 25.1 میلیون متر مکعب گاز از طریق اوکراین به اروپا در روز 19 ژانویه ارسال خواهد شد.

غول انرژی روسیه گازپروم عرضه خود به اتحادیه اروپا را بیشتر کاهش می دهد و 25.1 میلیون متر مکعب گاز از طریق اوکراین به اروپا در روز 19 ژانویه ارسال خواهد شد.
صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خطوط لوله در سال 2022 به پایین ترین حد خود رسید زیرا تحویل به بزرگترین مشتری آن به دلیل بحران میان روسیه و اوکراین و خرابکاری مشکوک که به یک خط لوله اصلی آسیب رساند، کاهش یافت.
گازپروم پیش از این در روز 17 ژانویه ، صادرات از محل Sudzha را به 32.6 میلیون مترمکعب کاهش داده بود که تقریباً 8 درصد نسبت به چند روز گذشته کاهش داشت. این شرکت طی روزهای 6 تا 16 ژانویه بین 35.4 تا 35.5 میلیون مترمکعب گاز از طریق اوکراین ارسال کرده است که در بیشتر نیمه دوم سال گذشته و سه روز اول سال 2023 بیش از 40 میلیون مترمکعب در روز صادر کرده است. از سوی دیگر استفانو ونیر، مدیر اجرایی اپراتور شبکه گاز ایتالیایی اسنام(SRG.MI)، گفت که تقاضای گاز کمتر از حد معمول بوده است.
او در یک کنفرانس خبری درباره طرح تجاری این گروه گفت: «من فکر نمی کنم دلیل خاصی پشت کاهش عرضه گاز از روسیه از طریق اوکراین وجود داشته باشد. من معتقدم که این امر با کاهش تقاضا مرتبط است. 
وضعیت فعلی ترکیبی از دو عامل است: از یک سو تقاضای گاز کمتر و زمستان معتدل، از سوی دیگر از بین رفتن اعتماد خریداران به گازپروم به عنوان تامی نکننده قابل اعتماد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.