روسیه اکتشاف گاز در منطقه شرقی خود را در اولویت قرار داده است

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

«الکساندر کوزلوف »، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه در مصاحبه ای فاش کرد که روسیه قصد دارد اکتشافات زمین شناسی و اکتشاف هیدروکربن ها - به ویژه گاز - در شرق کشور را افزایش دهد، زیرا به دنبال افزایش عرضه گاز به شرکای آسیایی است.

«الکساندر کوزلوف »، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه در مصاحبه ای فاش کرد که روسیه قصد دارد اکتشافات زمین شناسی و اکتشاف هیدروکربن ها - به ویژه گاز - در شرق کشور را افزایش دهد، زیرا به دنبال افزایش عرضه گاز به شرکای آسیایی است.
«ما اولویتی را برای خود در اکتشاف و زمین شناسی و کمک به جستجوی منابع معدنی، به ویژه هیدروکربن ها تعیین کرده ایم تا از نظر جغرافیایی به مصرف کنندگان آینده و زیرساخت های حمل و نقل نزدیک تر باشیم. مثلاً خط لوله قدرت سیبری که گاز از آن به چین
می رود.ما تصمیم گرفت هایم اکتشافات زمین شناسی را در سرتاسر یاکوتیا انجام دهیم و هر کاری که لازم است بکنیم تا [پتانسیل تولید] در رابطه با هیدروکربنها، به ویژه گاز، شناخته شود؛ زیرا این درآمد تضمینی برای کشور ما است«ولادیمیر پوتین »، رئیس جمهور روسیه، میدان گاز طبیعی کوویکتا در شرق سیبری را که در موقعیتی استراتژیک قرار دارد افتتاح کرد تا به روسیه اجازه دهد صادرات گاز به چین را در بحبوحه تنش های فزاینده بین مسکو و غرب افزایش دهد. افتتاحیه، اوج تلاش هایی است که از حدود یک دهه پیش برای توسعه میدان های جدید و ساخت خط لوله قدرت سیبری، برای عرضه به بازار به سرعت در حال گسترش آغاز شد.
همچنین پوتین گفت که ما در حال راه اندازی میدان گازی بی نظیر کوویکتا هستیم که بزرگترین میدان گازی شرق سیبری است و ذخایر قابل بازیافت آن 1.8 تریلیون متر مکعب گاز است. در حال حاضر، روسیه فاقد خطوط لوله برای انتقال گاز از میادین گازی سیبری غربی و قطب شمال به چین است. در پایان سال 2019 اولین خط لوله قدرت سیبری شروع به تحویل گاز از شرق سیبری به چین کرد؛ اما این آخرین نخواهد بود. چین و هند تبدیل به بزرگترین خریداران نفت و گاز روسیه شده اند، به طوری که «جولیان لی ،» استراتژیست نفتی بلومبرگ فاش کرد که نفت خام اورال روسیه، با تخفیف گسترده بیش از هر بشکه 30 دلار یا حدود 40 درصد نسبت به نفت خام برنت به چین و هند فروخته می شود.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.