قرارداد 15 ساله تامین ال ان جی شرکت RWE آلمان از شرکت Sempra ایالات متحده

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

شرکت RWE آلمان با قراردادی 15 ساله با شرکت Sempra Infrastructure، برای خرید گاز طبیعی مایع از یک پایانه تولید که قرار است در سال 2027 در پورت آرتور تگزاس افتتاح شود، موافقت کرد.

شرکت RWE آلمان با قراردادی 15 ساله با شرکت Sempra Infrastructure، برای خرید گاز طبیعی مایع از یک پایانه تولید که قرار است در سال 2027 در پورت آرتور تگزاس افتتاح شود، موافقت کرد.
RWE  اعلام کرد که حجم کافی ال ان جی را با این قرارداد تضمین کرده است تا بتواند از ظرفیت‌های گازی سازی مجدد خود برای یک پایانه وارداتی در نزدیکی هامبورگ، که قرار است در سال 2026 افتتاح شود استفاده کامل کند. از زمان بحران میان روسیه و اوکراین، آلمان برای جایگزینی ال ان جی به جای گاز خط لوله روسیه تلاش کرده و بزرگترین اقتصاد اروپا به ال ان جی به عنوان جایگزین گاز خط لوله روی آورده است.
به گفته «آندره استراکه»، یکی از مدیران اجرایی این شرکت، این مشارکت «گام مهمی برای تنوع بخشیدن به عرضه گاز آلمان و در نتیجه افزایش بلندمدت امنیت عرضه در اروپا می باشد».
حجم تولید ال ان جی پورت آرتور به حدود 2.25 میلیون تن یا 3 میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید.
«جاستین برد»، مدیرعامل Sempra Infrastructure گفت: در پورت آرتور، تقریباً تمام ظرفیت برداشت پیش‌بینی‌ شده برای فاز اول، تحت توافق‌های بلندمدت قرار دارد.
همچنین هر دو طرف اعلام کردند که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در کل زنجیره تامین ال ان جی تلاش کنند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.