اولین پایانه شناور LNG آلمان پس از ده ماه کار راه اندازی شد

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

اولین ترمینال شناور آلمان برای واردات گاز طبیعی مایع (LNG) در Wilhelmshaven رسماً راه اندازی شد.

اولین ترمینال شناور آلمان برای واردات گاز طبیعی مایع (LNG) در Wilhelmshaven رسماً راه اندازی شد.
در 17 دسامبر، شرکت انرژی آلمان Uniper اطلاع داد که ترمینال راه اندازی شده است و حتی قبل از کریسمس، LNG مجدداً به گاز تبدیل شده و به شبکه گاز سراسری آلمان منتقل می شود.
یونیپر، اپراتور ترمینال Wilhelmshaven ، انتظار دارد سالانه حداقل پنج میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از طریق این ترمینال به شبکه گاز آلمان عرضه شود.
این پروژه برای کوتاه مدت، می تواند حدود 6 درصد از نیاز گاز آلمان را که به صورت  LNG مستقیماً ارسال می شود، پوشش دهد. اما یک چیز واضح است: سرمایه‌گذاری‌ها در این پروژه، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای بدون کربن است. در بلندمدت، پروژه 'Green Wilhelmshaven' قرار است سهم بزرگی در کربن‌زدایی صنعت آلمان از طریق واردات آمونیاک سبز و  تولید هیدروژن سبز داشته باشد.
کار آماده سازی اولین پایانه LNG آلمان حدود ده ماه پیش آغاز شد، زمانی که دولت مسیر جدیدی را برای تامین انرژی به منظور تقویت امنیت انرژی خود در زمستان امسال و تنوع بخشیدن به منابع گاز خود آغاز کرد

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.