واردات LNG چین در نوامبر 5 درصد کاهش یافت

هفته اول بهمن 1401 خانه گاز ایران   

بر اساس داده‌های اداره گمرک چین منتشر شده در 18 دسامبر، واردات LNG چین در ماه نوامبر به 6.42 میلیون تن رسید که 5.4 درصد در سال کاهش داشت.

بر اساس داده‌های اداره گمرک چین منتشر شده در 18 دسامبر، واردات LNG چین در ماه نوامبر به 6.42 میلیون تن رسید که 5.4 درصد در سال کاهش داشت.
مجموع واردات LNG در 11 ماهه اول سال 2022 به 56.88 میلیون تن رسید که 20 درصد سالانه کاهش داشت. داده ها نشان می دهد واردات گاز چین با خط لوله در ماه گذشته 1.8 درصد در سال افزایش یافت و به 3.89 میلیون تن رسید. حجم واردات گاز با خط لوله در دوره ژانویه تا نوامبر با 9.7 درصد افزایش در سال به 42.12 میلیون تن رسید.
بر اساس داده‌های اداره گمرک که در ژانویه منتشر شد، چین در سال گذشته 78.93 میلیون تن LNG وارد کرد که  18.3 نسبت به سال 2021 افزایش داشت. امسال واردات کمتر بوده است زیرا قیمت های جهانی LNG و قرنطینه های مرتبط با کووید به تقاضای داخلی گاز ضربه زده است.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.