امضاء قرارداد عراق با زیمنس برای بهره برداری از گازهای همراه میادین نفتی

هفته سوم بهمن 1401 خانه گاز ایران   

وزارت برق عراق برای توسعه سیستم انرژی در این کشور توافق نامه ای با زیمنس منعقد کرد.

وزارت برق عراق برای توسعه سیستم انرژی در این کشور توافق نامه ای با زیمنس منعقد کرد. به گزارش خبرگزاری عراق (INA) زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق، مهم ترین جنبه توافق جدید را سرمایه گذاری در گاز همراه دانست که تاکنون در آن سرمایه گذاری نشده است. وی افزود: یکی از مشکلات بزرگی که وزارت برق از آن رنج میبرد، کمبود سوخت است و ما باید از گاز همراه به عنوان راه حل استفاده کنیم. این امر هزینه های عملیاتی صرف شده برای واردات گاز را کاهش می دهد. همچنین این توافق شامل ایجاد پنج ایستگاه انتقال برق در استان هایی است که دچار کمبود برق هستند.
زیمنس برق حــدود23میلیون عراقی را از طریــق13نیروگاه برق توزیع شده در استان های عراق تامین می کند. این نیروگاه ها سنگ بنای بازسازی عراق هستند و برای توسعه اقتصادی کشور ضروری هســتند. آلمان حدود  3.4میلیارد دلار به توسعه و بازسازی عراق کمک کرد و آژانس همکاری بین المللــی آلمان به بیش از 37هزار عراقی در یافتن شغل کمک کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.