الهام علی اف: گاز آذربایجان به امنیت انرژی اروپا کمک می‌کند.

هفته سوم آذر1401 خانه گاز ایران   

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان 15 نوامبر در بیانیه مطبوعاتی همراه با «باجرام بیگج»، رئیس جمهور آلبانی، گفت که امروزه گاز آذربایجان به امنیت انرژی اروپا کمک می‌کند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان 15 نوامبر در بیانیه مطبوعاتی همراه با «باجرام بیگج»، رئیس جمهور آلبانی، گفت که امروزه گاز آذربایجان به امنیت انرژی اروپا کمک می‌کند.
به گفته وی،آذربایجان و آلبانی هر دو عضو پروژه ترانس آدریاتیک هستند و نقش بسیار مهمی در اجرای کریدور گازی جنوب داشته‌اند. در ژوئیه سال جاری، یادداشت تفاهم همکاری های استراتژیک در زمینه انرژی بین آذربایجان و کمیسیون اروپا امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه، ما در نظر داریم تا سال 2027 عرضه گاز خود به اروپا را دو برابر کنیم. این گاز از خاک آلبانی عبور خواهد کرد و از این طریق حمایت و کمک بیشتری به امنیت انرژی اروپا می‌کند. در حال حاضر بحث دو برابر شدن ظرفیت هر دو خط لوله گاز ترانس آدریاتیک و تاناپ در حال بررسی است. پروژه کریدور گاز جنوبی تقریباً دو سال است که به بهره‌برداری رسیده ، اما توسعه این دو خط لوله که در حال حاضر جزء لاینفک کریدور گاز جنوبی هستند، در حال بررسی است.
آذربایجان همچنین در مورد نقشی که می‌تواند در توسعه صنعت گاز در آلبانی ایفا کند صحبت کرد. به گفته الهام علی اف، تاکنون در آلبانی شبکه گاز ایجاد نشده است و آذربایجان می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار در آن مشارکت کند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.